Shiatsu



Wat is Shiatsu?

Shiatsu is een vorm van masseren, die bestaat uit het geven van druk met behulp van duimen, vingers, handpalmen, ellebogen of knieën. Tevens wordt gewerkt met rotaties en strekkingen. De massage werkt op de energiepunten en energiebanen die meridianen worden genoemd. De meridianen dragen zorg voor ons totale welzijn. Als onze energiestroom zich als vanzelf door het lichaam beweegt, dan voelen we ons ontspannen, licht, flexibel en vrij van pijn. Met andere woorden; een uitdrukking van een gezond lichaam. Helaas is deze stroom vaak verstoord of geblokkeerd. Bij een shiatsubehandeling worden blokkades opgeheven waardoor de energie weer vrij door het lichaam kan stromen. Na een behandeling zal je een diepe ontspanning voelen. Het werkt preventief en is een weldaad voor je lichaam en geest.

U kunt voor een Shiatsubehandeling terecht voor ontspanning of met de volgende klachten:  

  • Overspannen
  • Pijnen
  • Stemmingsklachten
  • Problemen aan het bewegingsapparaat
  • Slaapproblemen


Shiatsu is een geweldige manier om ziekten te voorkomen, dus preventief in te zetten. Het verhoogt de kwaliteit van leven aanzienlijk.

Therapeut: Zhen, Ji Sui en Song

30 minuten € 30,00

60 minuten € 50,00   






U kunt kiezen voor een behandeling van 30, 60 of 90 minuten.

30 minuten: Deze korte, maar krachtige behandeling kunt u zien als kennismaking met de techniek. Als u nieuwsgierig bent naar de behandeling en wat het voor uw lichaam kan betekenen. Ook kunt u voor deze behandeling kiezen als u niet veel tijd hebt, of als u enkel een bepaald gebied gehandeld wilt hebben; zoals de nek en de schouders. Niet het hele lichaam wordt aangeraakt en toch zult u na afloop de energie sterk voelen stromen in het hele lichaam.

60 minuten: Een behandeling van een uur is de meest gangbare keuze. In een uur behandel ik het hele lichaam en houdt rekening met eventuele klachten. Ik zoek de specifieke pijnpunten en blokkades en behandel deze met diverse technieken.


Tijdens de Shiatsubehandeling kan de kleding worden aangehouden. Wel is het belangrijk om soepele, niet te dikke kleding aan te doen. Een joggingsbroek en een shirt zijn prima.